تست سقوط آیفون ۱۲ پرو مکس و گلکسی نوت ۲۰ اولترا

مدتی قبل در مطلبی به مقایسه آیفون ۱۲ پرو مکس با گلکسی نوت ۲۰ اولترا پرداختیم که می‌توانید آن را در وبلاگ تامین کالا مطالعه کنید. در این متن اما قصد داریم به سراغ ویدئو تست سقوط این دو پرچمدار برویم تا ببینیم کدام شرکت توانسته محصولی مقاوم‌تر تولید کند.خرید آیفون ۱۲ پرو مکسخرید گلکسی نوت ۲۰ اولترا

پیش از پرداختن به ادامه مطلب بد نیست بدانید که آیفون ۱۲ پرو مکس از شیشه‌ی جلویی سرامیک شیلد (ceramic shield) و لبه‌هایی از جنس فولا ضد زنگ برخوردار است، در حالی که سامسونگ در گلکسی نوت ۲۰ اولترا برای محافظت از شیشه جلویی به سراغ گوریلاگلس Victus رفته و برای لبه‌ها هم از فولاد ضد زنگ بهره برده است.
https://www.aparat.com/video/video/embed/videohash/g4opN/vt/frame

راند اول: سقوط از پشت

در راند اول هر دو گوشی از فاصله‌ی ۱ متری از طرف قاب پشتی به زمین انداخته می‌شوند. همان طور که در ویدئو مشخص است، لبه‌ی سمت چپ دوربین گلکسی نوت ۲۰ اولترا ترک بر داشته و آسیب می‌بیند در صورتی که گوشی رقیب بدون آسیب باقی مانده و تنها مقداری خش در لبه‌های آن دیده می‌شود و به این ترتیب قطعا و با اختلاف نماینده اپل برنده این راند می‌شود.

راند دوم: سقوط از لبه‌ی پایینی

در راند دوم هر دو گوشی از همان فاصله و از طرف لبه‌ی پایینی به زمین انداخته می‌شوند. در این تست هر دو گوشی آسیب خیلی جزئی دیده و به نوعی سالم می‌مانند و به روی لبه‌های هر دو گوشی تنها مقداری خط و خش دیده می‌شود. اما اگر دقیق‌تر نگاه کنیم متوجه عمیق‌تر بودن خط و خش‌های نوت ۲۰ اولترا می‌شویم و به این ترتیب در این راند هم با اختلاف جزئی آیفون ۱۲ پرو مکس برنده می‌شود.

راند سوم: نمایشگر

در راند سوم نوبت به قاب جلویی و تست سقوط نمایشگر می‌رسد، جایی که با عملکرد بسیار عالی هر دو پرچمدار روبرو می‌شویم، چرا که هر دو بدون هیچ آسیبی باقی می‌مانند و این به نوعی نشان دهنده مقاومت بسیار زیاد شیشه‌های به کار رفته در نمایشگر دو گوشی می‌باشد.

با نگاه جزئی‌تر به این راند متوجه خش‌های کوچک و ریز کنار نمایشگر آیفون ۱۲ پرو مکس می‌شویم، در حالی که نوت ۲۰ اولترا به لطف استفاده از لبه‌های خمیده بدون هیچ گونه آسیبی این تست را پست سر می‌گذارد. پس با وجود این که هر دو محصول عملکرد خیره کننده‌ای از خود نشان می‌دهند اما با اختلاف بسیار کم باید نماینده‌ کره‌ای‌ها را برنده‌ی این راند بدانیم.

زمانی که هر دو پرچمدار از این سه راند جان سالم به در می‌برند، نوبت به تست جدیدی می‌رسد. در این تست جدید ارتفاع از ۱ به ۱.۵ افزایش یافته و دو گوشی آنقدر از طرف نمایشگر به زمین انداخته می‌شوند تا بالاخره آسیب ببینند. اما در کمال تعجب هر دو محصول بعد از ۱۰ بار سقوط از ارتفاع ۱.۵ متری بدون هیچ گونه آسیب و مشکلی به کار خود ادامه می‌دهند.

راند آخر

اما آیا این تست همین‌جا به پایان می‌رسد؟ البته که نه. این بار با حفظ ارتفاع ۱.۵ متری سطح زیرین به سطح سخت‌تری تغییر پیدا می‌کند.

در این تست بالاخره نمایشگر گلکسی نوت ۲۰ اولترا مغلوب شده و آسیب می‌بیند در حالی که آیفون ۱۲ پرو مکس بار دیگر شرکت آمریکایی را سرافراز کرده و از این تست هم به طور کامل سالم بیرون می‌آید و به این ترتیب باید آیفون ۱۲ پرو مکس را برنده کلی تست سقوط اعلام کرد.

محصولی که در هیچ یک از تست‌ها آسیب جدی ندیده و ادعای اپل مبنی بر مقاومت ۴ برابری ceramic shield نسبت به نسب قبل را تایید می‌کند.

taminref
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *